Per què participar?
Si algú ens digués
què podem fer per ajudar més i millor als nostres fills i filles en el referent
a l'escolaritat, ho faríem? La participació de les famílies als centres educatius i la implicació des de les llars, és un element clau.
"Les últimes
investigacions demostren que els fills i filles de les famílies que participen
a l'escola augmenten el seu rendiment acadèmic un 30%, la seva intel·ligència
emocional, millora el clima de l'aula i tot plegat beneficia a l'escola,
augmentant la seva qualitat educativa"
La participació
també augmenta la intel·ligència emocional dels nostres fills i filles. Un
augment de la intel·ligència emocional, que són habilitats socioafectives i
ètiques, impacta en: millora de l'ambient d'aprenentatge, augmenta el vincle
amb el centre, la disciplina l'actitud i habilitat per aprendre, el rendiment
acadèmic, la salut mental, l'autocura i les habilitats sociemocionals i
ciutadanes. Els resultats ens indiquen, llavors, no separar l'aprenentatge
social y emocional de l'aprenentatge intel·lectual i fer servir com estratègia
de desenvolupament de la intel·ligència emocional dels nostres fills i filles
la participació de pares i mares al centre, de diverses formes. Sense els
pares, les escoles són un lloc més difícil per ells i elles.
La participació és una de les claus fonamentals per garantir
l'èxit acadèmic, el desenvolupament emocional i la satisfacció dels nens i
nenes. Una escola no pot portar a terme correctament l'encàrrec que té de la
societat si no està oberta i en interacció amb el seu entorn.
La participació
ens permet construir a tots el bé comú i tenir cura del bé de cada nen i nena i
família, el bé que compartim: l'educació de nens i nenes de La Falguera i la
construcció del nostre poble, Vilanova del Vallès. Fomentant la participació
volem fugir de plantejaments que fomentin la concentració de poder,
repartint-lo entre totes les persones que es troben implicades en l'educació
dels nostres nens i nenes i fent que totes les veus es puguin escoltar, en
igualtat de condicions.
Cansats i
cansades de les bones intencions, hem de crear noves dinàmiques que siguin
capaces de procurar els canvis necessaris per tal d'aconseguir una educació de
qualitat a l'abast de tots els nens i nenes i de totes les famílies. Per
això, cal trencar amb antigues dinàmiques que les escoles practiquem i que ja
no responen a les necessitats de nens i nenes, les seves famílies i les
comunitats que cal construir entre tots i totes. Una participació ampla, una escola oberta a la seva comunitat i escola i famílies caminant de la mà, permetrà que els nens i les nenes puguin passar per sobre de llistons que impedeixen el seu desenvolupament.
A l'Escola la Falguera tenim un equip directiu obert que facilita la nostra participació: entrem a l'escola. Allà ens esperen els nostres fills, farem el seu camí molt més suau i podrem portar-los més lluny en la seva formació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada