Lectures recomenades i enllaços d'interès

En aquest espai trobareu lectures que estan adreçades a la millora de les persones, la col·lectivitat i la relació entre tots. Com no, totes les lectures tenen relació amb l'educació, són accesibles gratuïtament i de lectura fàcil.

31 de maig de 2012. Els fulls de la FaPaC. Cada família té els seus interessos i les seves necessitats. A continuació, adjuntem enllaç a diversos fulls de la Federació d'associacions de pares i mares d'alumnes de Catalunya a la que estem associats mitjançant l'AMPA. Són 69 fulls, amb temes que poden interessar a tothom.

Els fulls de la FaPaC


7 d'octubre de 2011. "Familias y centros escolares". Oficina internacional de educación de la UNESCO. Autor: Sam Reddin.  Aquesta guia tracta sobre el que els pares poden fer per ajudar als seus fills i filles a tenir èxit al centre escolar. Són 27 pàgines, fàcils de llegir. Una guia útil i ben documentada que ha estat remesa als ministeris d'educació de 140 països. Tal com algunes famílies del centre han dit: una guia per penjar a la nevera i anar recondant.

Familias y centros escolares. Sam Redding. Any 2000

4 de juny 2011. La educación encierra un tesoro (compendi). Conegut com informe Delors, va ser publicat per la UNESCO (1996) i compilat per la Comissió per l'Educació del segle XXI. Planteja que els reptes del segle XXI podran ser abordats amb èxit pels nostres fills i filles si l'educació desenvolupa competències en els alumnes: Aprendre a CONÈIXER, aprendre a FER, aprendre a CONVIURE, aprendre a SER. Si l'escola els forma per aprendre a treballar, ràpidament quedaran obsolets els coneixements i es veuran traïts en els seu dret a tenir competències per viure, que abarquen tots els àmbits de la vida. Una de les competències que destaca per sobre de totes és la competència emocional i social (aprendre a conviure i aprendre a ser). Aquest informe ha tingut, i tindrà, àmplia repercussió en la concepció de l'educació i crida a la responsabilitat, per evitar que les persones siguin formades per servir al sistema econòmic, de forma molt errònia com veureu, i que les formi de manera integral, dotant-los de competències per tots els àmbits vitals: relacions, feina, gestió de la pròpia vida i adaptació a les necessitats cada vegada més canviants i impredecibles. ¡Una lectura fonamental per tots els pares i mares preocupats per l'educació dels seus fills i filles!
http://www.unesco.org/education/pdf/DELORS_S.PDF


3 de juny de 2011. Educación emocional i social. Informe de la Fundación Marcelino Botín. En el desenvolupament dels nostres fills i filles la intel·ligència emocional explica, més que cap altre factor, l'èxit acadèmic, l'èxit a la vida i la reducció de conductes perilloses i reducció de la qualitat de vida (relacions sexuals de risc, consum de drogues, violència, problemes amb l'alimentació, problemes de convivència a la llar, etc...). El coeficient intel·lectual explica només el 20% de l'èxit acadèmic i a la vida. El 80% de l'èxit acadèmic i a la vida, està explicat per la intel·ligència emocional, la sort i la classe social. Les dues últimes depenen poc del que fem, però la intel·ligència emocional es pot aprendre i desenvolupar, en canvi, el coeficient intel·lectual difícilment és modificable. Us oferim l'informe de la Fundació Emilio Botín, que explica els avantatges de l'EDUCACIÓ EMOCIONAL. Magnífic resum i visió global d'aquest tema tan fonamental i tan poc desenvolupat encara al nostres país.  

http://educacion.fundacionmbotin.org/ficheros_descarga/pdf/ES/dossier.pdf